Wie is Sandra
Schooltrauma?
“Ik heb zijn dossier goed doorgenomen, en we moeten oppassen dat hij dit jaar geen schooltrauma oploopt”, waren de woorden van de juf van mijn zoontje (toen net 7, groep 5).
Schooltrauma? Zo’n vaart zal het toch niet lopen?
Ok, hij heeft geen zin in school, maar daar zullen meer kinderen last van hebben.
En ja, hij verveelt zich.
En ja, hij is heel bewegelijk.
En ja, hij zal vast regelmatig de grenzen opzoeken.
En ja, hij roept door de klas het antwoord op de vraag zonder dat hij de beurt heeft.
Maar kom op, hij is pas 7…
En een jongetje, dacht ik er ook nog achteraan.
Een jongetje zonder zitvlees, dat het nut van school niet inziet.
Schooltrauma!
Wat heb ik het toen onderschat!
Want ja, mijn kleine man had wel degelijk een schooltrauma opgelopen. Dat bleek wel toen onder meer zijn boosheid, zijn wiebel-en kauwbehoefte èn zijn angsten zowel op school als thuis in korte tijd verergerden.
Handelingsverlegen
De eerste weken van het schooljaar hebben we heel veel gesprekken gehad met de juf.
Over hoe zij de kleine man uit zijn boze buien kan halen, over hoe wij er thuis voor zorgen dat hij rustig blijft zitten bij het eten, over hoe we thuis zijn aandacht vasthouden, over wat hij thuis doet om te ontprikkelen. Met het idee: als het thuis werkt, gaan we kijken of we dat op school ook kunnen toepassen.
Zowel school als wij hebben heel hard er samen aan gewerkt, maar helaas, na 2 maanden zei deze juf “ik weet het niet meer, ik ben handelingsverlegen”.
Ik vind het heel erg lekker als ik word behandeld. De oefeningen zijn heel erg lekker. Ik moet er wel heel hard van lachen, omdat het soms kietelt.
Sandra is mijn ‘fysiotherapist’ (een samenvoegsel van fysiotherapeut en therapeut/coach). Ik kom er altijd licht en sterk vandaan.
Hij komt altijd positief van Sandra vandaan, zijn depressieve gevoelens zijn dan minder aanwezig.
Achtbaan
Sjips! Je rijdt met een achtbaan een hele diepe put in, waarvan je de diepte nog niet gezien hebt.
Je komt dan terecht in een wereld van deels thuis zitten, overleggen, verslagen, geldzakjes, regeltjes, prioriteiten, vertragingen en wachtlijsten.
Mijn enige prioriteit als moeder was (en is): ‘hoe krijg ik mijn kind weer gelukkig’?
Vanaf het begin was mijn overtuiging dat we dit óók met lichaamsgerichte therapie moesten aanpakken. Om te zorgen dat zijn lijfje niet meer in standje ‘overleven’ zou blijven staan. Om te zorgen dat er rust in zijn lijf kwam. Want meer via zijn hoofd zou niet gaan werken, dat maakte al overuren.
En doordat er met zijn lijf gewerkt werd, en ik de rust zag terugkeren in hem, kon ik ook weer met rust naar de situatie kijken en bedenken wat een juiste volgende stap kon zijn.
Dat bestond in ons geval uit een combinatie van lichaamsgericht werken en cognitieve therapie.
Ik weet zeker dat dankzij deze aanpak mijn kind niet volledig is komen thuis te zitten!
School is nog steeds niet favoriet, hij gaat om met zijn vriendjes te kunnen spelen, en dat is prima!
Kinderen die niet passen in het schoolsysteem
Dit proces was voor mij de trigger om me met mijn praktijk meer te richten op kinderen die niet passen in het schoolsysteem. Kinderen die ondersteuning kunnen gebruiken zodat ze naar school kunnen blijven gaan. Ik kan school niet veranderen, maar ik geloof er wel in dat ik je kind kan leren beter met de situatie om te gaan. Door onder meer de stress uit het lijf te halen, en de stress en overtuigingen gerelateerd aan school weg te halen.
Soms ben je gewoon klaar met praten, omdat je alles al zo vaak verteld. Of heb je er juist geen woorden voor of wil je het niet vertellen. Dan is het fijn dat je lichaam praat, dat je lichaam vertelt waar het mis gaat en hulp kan gebruiken.
En wie ik dan ben?
Ik ben Sandra, moeder van 2 uberslimme, gevoelige kinderen die allebei op hun manier zijn vastgelopen in het onderwijs. En dat geeft uitdagingen. Op school en thuis.
Ik ben kinesioloog, acupuncturist, reflexintegratie en holistische EMDR-therapeut en help kinderen met lichaamsgerichte therapie weer in zichzelf geloven. En vooral dat ze naar school kunnen (blijven) gaan.
Ik wandel, lees, haak, naai en reis graag.
Ik word omschreven als kundig, betrokken, rustig, vertrouwd, zacht, lief, behulpzaam, warm, veilig, open, toegankelijk, bescheiden en leergierig (bloosbloos).
Ik ga niet snel een uitdaging uit de weg.
Herken je jouw kind en jezelf in dit verhaal?
Weet jij ook even niet meer wat je nu het beste kunt doen?
Sta je er voor open voor om op een lichaamsgerichte wijze aan de slag te gaan?
Wil jij jouw kind op een eenvoudige maar doeltreffende manier tot rust laten komen, en daarna weer laten groeien?
Neem dan contact met me op. Ik luister naar jullie en vertel je wat ik voor jullie kan betekenen.
Een kennismaking is gratis en vrijblijvend.
Contact opnemen kan via deze website, via info@goudwaardkinesiologie.nl of 06-15632790.
Ik beloof je dat ik er alles aan doe om jouw kind en jou te geven wat jullie nodig hebben zodat jullie weer in vertrouwen verder kunnen.
LATEN WE CONTACT HOUDEN
Contact
Openingstijden
Maandag - vrijdag: 09:00 - 18:30 uur
Ik werk alleen op afspraak.
Adres
Columbusstraat 36
2561 AN Den Haag
Parkeergelegenheid in de straat of in de buurt. Na 18:00 uur is het betaald parkeren.
LATEN WE CONTACT HOUDEN
Contact
Openingstijden
Ma - vrij: 09:00 - 18:30 uur
Ik werk alleen op afspraak.
Adres
Columbusstraat 36
2561 AN Den Haag
Parkeergelegenheid in de straat of in de buurt. Na 18:00 uur is het betaald parkeren.