Site Logotype
brein

Wat ze zien en wat ze NIET zien

Ze zien een mannetje dat
– dwars is
– eigenwijs is
– problemen heeft zijn emoties te controleren
– te pas en te onpas boos is
– de les verstoort
– vecht
– brutaal is
– vervelend is
– beweeglijk is
– te slim is dan goed voor hem is

Zij zien NIET een mannetje
– elke dag opnieuw de moed weet te vinden om naar school te gaan
– elke dag zo ontzettend hard zijn best doet om maar niet in de problemen te komen
– elke dag zo keihard werkt om op school zijn emoties onder controle te houden
– elke schooldag een masker opzet om het vol te houden op school
– elke dag zo ontzettend hard zijn best doet om redelijk stil te zitten
– elke dag keihard werkt om niet alles uit te spreken wat in hem leeft
– elke dag na school eerst ruime tijd moet bijkomen van een schooldag

– ontzettend moe is van het altijd zijn best doen
– struikelt over een grassprietje omdat hij alle evenwicht kwijt is
– niet alleen in een andere ruimte durft te zijn
– niet meer alleen durft te gaan slapen
– steeds minder van zichzelf laat zien
– na al die tijd steeds meer op veilig speelt, want daar gaat het minste fout
– in ruzies zijn best doet te bemiddelen, waarbij hij vaak alsnog klappen oploopt
– nooit zijn vriendjes zal verraden, ook al komt hij daardoor zelf in de problemen
– geen zin heeft om zijn verjaardag te vieren
– bijna altijd met een capuchon op loopt, om prikkels buiten te sluiten
– bijna nooit meer lacht, grappen maakt, boevenstreken uithaalt
– met een hangend kopje en hangende schouders richting school loopt
– heel lief en zorgzaam is, en in het weekend ons ontbijt op bed komt brengen
– na ruim 3 jaar zichzelf aanpassen en best doen, zichzelf kwijtgeraakt is

Share